tisdag 27 oktober 2009

Helgen

Ok, det är en klyscha, men oj vad snabbt tiden går. Det är snart november! Nu i helgen så var jag o E och letade presenter till hans pappas fru, som fyllde 50. Då såg vi de första julgrejerna till försäljning för i år. Jag tycker det är lite tidigt i oktober, november kan vara lagom...

I helgen var vi och såg två filmer på bio, helt olika men båda var mycket bra: Inglourious basterds är en rolig Tarantinofilm om ett gäng amerikanska judar som dödade nazister i Frankrike på 1940-talet och Upp är en söt animerad Pixarfilm om en 78-årig gubbe och en liten pojkscout som är ute på ett för pojken ofrivilligt äventyr då mannen seglar iväg med sitt hus med hjälp av en massa heliumballonger och pojken råkar följa med.

Nu ska jag skriva på min hemtenta om äldre och deras hälsa/ohälsa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

tiden går verkligen sjukt fort!

jo man hinner ju bli trött på julgrejorna långt innan jul :P men längtar till första advent nu så jag kan slänga upp några stjärnor i fönstren iallafall! ;)

Stina sa...

hjääälp! det är snart December!!!

Pingvinkvinnan sa...

mmm o jag har inte bloggat på en månad. åh vad jag är lat. :)